fredag den 28. september 2018

Ugens træ - uge 39


Jeg har mestendels været på Fanø i den forgangne uge, og ugens træ er også derfra.

En gran - blågran af en eller anden slags, som står på den grund, hvor "vores" sommerhus ligger. Lidt præget af vejr og vind, men det er træerne på Fanø, og der var ikke så mange træer at vælge imellem, da husets ejer ynder lav, naturlig bevoksning. Måske står granen på nabogrunden, så det er derfor, den er blevet skånet.

Jeg er for resten rigtig tilfreds med at få en gran med, inden det bliver udsmykningstid for graner. Der er såmænd ikke så lang tid til.

Der kommer lige et tillæg til sidste uges pæretræ. Ikke bare et pæretræ, men også et stæretræ.


Det stod i Nordby, var fyldt med pærer - og stære. På nogle tidspunkter var der nok flere hundrede i træet. De kunne høres på lang afstand, og de bare smovsede i pærer.

Jeg var uvenner med mit kamera på det pågældende tidspunkt, og telefonen var løbet tør for strøm, så mit billede er mildest talt dårligt, men faktisk kan man se stære ved pilene. Klik på billedet for en større udgave. 

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Et pære-stæretræ. Et ord med tre æ'er i - det er vist ret usædvanligt :-)
Nåede du basarteltet, inden det gik galt med vandstanden?

eKirsten sagde ...

Vi startede i Sønderho (det gør vi altid) og tog basarteltet i etaper fredag eftermiddag og søndag lige inden lukketid, så vi oplevede slet ikke den forhøjede vandstand. I Sønderho blæste det, men ellers var vejret glimrende.