onsdag den 10. januar 2018

Årets bedste... kaffe. I 2017, altså

Sidste år handlede et af mine indlæg om, at jeg burde glæde mig til, at det lokale apotek flyttede til nye lokaler.

Det glædede jeg mig nu ikke specielt til, men det burde jeg have gjort. Et par måneder efter flyttede der nemlig en ny lejer ind i apotekets gamle lokaler: Emmery kom til Åbyhøj, Endelig en anstændig kaffebar i gå-afstand.


Åbyhøj-boerne har taget godt imod deres nye café. Der er næsten altid mange mennesker i alle aldersgrupper fra babyer til pensionister og stort set ligeligt fordelt på begge køn. Mange mødre og fædre kommer forbi med ungerne; de skal vel også lære at gå på café. Det bidrager altsammen til den gode stemning

Selv juleaftensdag, hvor ovenstående foto blev taget, var der kunder.

Indretningen er lys og rar. Der er ingen levende lys til at forpeste luften. Kaffen er god, det er hindbærsnitterne også (faktisk de eneste hindbærsnitter, jeg bryder mig om), og alt er økologisk.

Deres brunkager, som kun kan fås til jul, er uforlignelige. Og så videre...

Åbningen af Emmery i Åbyhøj var helt sikkert årets kaffebegivenhed for mig i 2017. Behøver jeg nævne, at jeg er stamkunde?

P.S. Indlægget er ikke sponseret!

5 kommentarer:

Mosekonen sagde ...

Åhhh så hyggeligt. Godt det blev et positivt og overraskende udfald af omdannelsen. OG jeg kan så meget sætte mig ind i din følelse. For mange år siden, havde jeg det på samme måde, da....(set med mine øjne) planer for den gamle remisse her i byen blev afsløret. Helt oppe på mærkerne af modstand, men øj øj øj, hvor den modstand blev vendt. Det er nu et helt fantastisk kultur sted. Måske du har været der til Brande strikkefestival.

eKirsten sagde ...

Jeg HAR faktisk været til strikkefestival i Brande, og det var vældig hyggeligt. Og det var ganske rigtigt et dejligt sted. Bliver den stadig afholdt?
Jeg var nu ikke sur over, at vores apotek flyttede, jeg var nærmest bedøvende ligeglad. Syntes bare, det var at skyde gråspurve med kanoner at mene, at man burde GLÆDE sig.

Mosekonen sagde ...

Ja, de afholder stadig strikkefestival i Brande på Remissén. Denne gang d. 30. sept. Hvis du er på FB, kan du følge dem der : https://www.facebook.com/StrikkefestivalBrande/

Ellen sagde ...

Jeg kender kun Emmerys af navn, men hvis jeg støder ind i en, vil jeg da aflægge et besøg efter din gode anbefaling her :-)

eKirsten sagde ...

Ellen: Jeg er sikker på, kaffen (og hindbærsnitterne, som du nok alligevel ikke spiser) er gode i alle Emmeryerne, men indretningen og stemningen kan jeg kun garantere for her i Århus.
Mosekonen: Tak for linket. Jeg er kun sporadisk på FB, men måske skulle jeg lige holde øje med festivallinket.