torsdag den 18. september 2014

Feriekalamitet

Jeg tog over 1 kg på i ferien! Jeg tror ikke, det var fordi, vi tit spiste ude, for på restauranterne var det såmænd meget fornuftigt, hvad vi indtog - mestendels fisk.

Nej, jeg er overbevist om, at miséren opstod på grund af søde fristelser.

Ejvinds Bageri dukkede op overalt. Sådan føltes det, men i virkeligheden var der vist kun 4 af dem.

De fungerer også som café, hvilket ikke gjorde sagen bedre, for kaffe skal man jo ha'! Og så stod kagerne og fristede, når man bestilte sin kaffe.

Ydermere har Ejvind gode kager. Gedigne kager som kærlighedskranse og cremelinser. Det er ikke gammeldags bagerier, for de har da også stenalderbrød ;))) og lignende, der er bare mange traditionelle kager og ikke udelukkende cupcakes og macarons.

Endnu større fristelser fandt vi i Vestkystens Gårdbutik. De havde lækker hjemmelavet is - jeg smagte kærnemælksis og sveskeis - men der bor altså også en konditor i den gårdbutik. En god konditor! Vi var selvfølgelig nødt til at smage deres Gateau Marcel, men den blev næsten slået af deres medaljer med hyben og havtorn. Godt Lise og Dorthe insisterede på, at vi skulle smage dem også.

Jeg fik ikke fotograferet lækkerierne hverken hos Ejvind eller i gårdbutikken, men jeg fik taget nogle billeder af underholdningen i gårdbutikken: Spurveunger i badeland.


Jeg har stadig ikke tabt mit feriefedt - SUK!

2 kommentarer:

Den gamle krage sagde ...

De er ellers søde de spurveunger.
Madbilleder ser man så mange steder....

Den gamle krage sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.