tirsdag den 11. december 2012

Lilit fødselsdagsbarn

Lilit fylder halvrundt i dag - 15 år. Netop nu sidder vi og venter på hendes fødselsdagsgæster.

I formiddags stillede hun op til fotografering. Hun har altid været så let at håndtere og sidder gerne på min arm, især når jeg samtidig nusser hende i nakken.

Hendes pote er altså ikke stor, det er en forvrængning i billedet, men hun "poter" også på mig af velbehag.

Lilit er udpræget bedårende og nuttet, blid, blød og lækker - og det er hun stadig, 15 år gammel. Det har hun faktisk altid været, bortset fra, da hun var en stor killing, hvor hun en overgang overhovedet ikke var køn.

Jeg synes, hun generelt virker rask, frisk og glad. Hun sover mere, end da hun var yngre, og vi er somme tider lidt uenige om hendes madindtag. Jeg synes godt, hun kunne spise noget mere.

Det ville hun nok også, hvis hun kunne få lov til bare at spise surmælksprodukter, men jeg mener ikke, katte kan leve kun af creme fraiche, yoghurt eller kærnemælk.

Desværre er billede nr. 2 ikke blevet helt skarpt, hverken på Lilit eller mig, men jeg kan godt lide det, fordi jeg synes, det er så åbenlyst, at vi begge nyder kæleturen. Det er Dorthe, der har fotograferet.

Det sidste billede har jeg selv taget, da Lilit begyndte at kede sig som model. Hun lagde sig heldigvis ind i Dorthes stol - normalt sover hun formiddagssøvn i min seng under dynen - så jeg kunne tage et par billeder. Men søvnig var hun unægteligt.


TIL LYKKE MED DE 15 ÅR, LILLE HEKS

2 kommentarer:

Den gamle krage sagde ...

Tillykke med 'barnet' - hvordan en kat nogensinde kan sove MERE er mig en gåde.
Men man kan på den anden side glæde sig over at katte ikke kender til søvnbesvær...

Unknown sagde ...

Et meget,meget forsinket til lykke til kattene og så da også Godt Nytår til jer. Hvor er i nogle søde modeller:)