onsdag den 8. september 2010

Så fik jeg den!!!

"Den" er Gluck-kanden fra Iittala, som jeg tidligere har skrevet om.

Jeg har ønsket mig den i ret præcist 10 år, og har i adskillige år haft en søgeagent på Ebay, så jeg ville få besked, når/hvis den blev sat til salg.

For nylig kom så den mindste af de to store runde kander i klart glas - den jeg allerhelst ville have - på auktion, og heldigvis med "Køb den nu"-mulighed. Jeg skulle IKKE have pruttet om prisen, der i øvrigt var helt rimelig.

Undervejs har jeg også fået fingre i den mindste kande, der vist er en fløde/mælke-kande, i topasfarvet glas og karaflen i opalfarvet. Især karaflen synes jeg også er dejlig.

Dem fandt jeg i USA, men den store klare kande fandt jeg såmænd i hjemlandet Finland.

Nu mangler jeg bare den største af kanderne, men det er ikke så vigtigt nu, hvor jeg har fået den anden. Jeg har nu alligevel ikke afinstalleret søgeagenten...

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Smukke kander - men kan bedst lide glaskanderne. Den store hvide ser på en eller anden måde helt forkert ud, som om den kan knække hvert øjeblik det skal være:-)

eKirsten sagde ...

Det er nok lige præcis det, jeg godt kan lide ved karaflen. Det er også "bulerne" på glaskanderne, der gør dem til noget særligt, synes jeg.
Min hjerne er nok også lidt bulet/knækket.