mandag den 20. september 2010

En nyerhvervelse - eller to

Sarantoya er altså en underholdende kat!

For nylig var vi i Petworld efter grus, og jeg lod mig samtidig friste af en ny katteseng. Jeg syntes, den var ret pæn - og det er bestemt ikke nogen selvfølge for kattetilbehør, men den her kunne jeg altså godt lide.

Da vi kom hjem, stillede jeg den indtil videre på gulvet i køkkenet, og Lilit tog den vanen tro straks i brug.

Næste morgen kom Sarantoya ikke, som hun plejer, straks ind på mit værelse, da jeg åbnede døren. Det første, der skal ske, er ellers altid, at jeg skal gå med ned for at give hende lidt at spise. Jeg gik ned i køkkenet, og der var hun - liggende i den nye katteseng og med en inderlig tilfreds mine. Hun havde tydeligvis benyttet sig af lejligheden, da Lilit og jeg var gået i seng på mit værelse.

Senere da vi spiste morgenmad, kom hun heller ikke, som hun plejer, for at fortælle, at nu var det altså tid for anden servering. Næ, hun mjavede godt nok højlydt for at gøre opmærksom på, at hun altså godt ville serviceres, men hun sad ret op og ned i det nye inventar, mens hun mjavede.

Behøver jeg at fortælle, at jeg samme dag investerede i endnu en seng af samme type - og de er blevet brugt flittigt af begge misser siden.

Ingen kommentarer: