torsdag den 23. september 2010

Efterårsjævndøgn

Det er ikke til at komme uden om: Fra nu af og det næste halve år er dagene kortene end nætterne.
Selv om der var over 20 grader i dag, og det ikke var spor for koldt at gå med sandaler og uden jakke, så kan man selvfølgelig mærke på lysets intensitet og farvernes ditto, at det ER efterår.

Jeg tror ikke, jeg ville kunne leve i et land uden årstider - i hvert fald ikke ret godt. Jeg synes bare, sommeren burde være en anelse længere. Man kan ikke få alt og hellere efterår end ingen årstider.

Billedet tog jeg, da jeg stod ud af min bil på parkeringspladsen ved mit arbejde i morges. Tænk så dejlig udsigten kan være fra en parkeringsplads.

Jeg havde tidligt fri og tog en bytur helt for mig selv, og jeg tror, det bliver et billigt efterår. Jeg så ikke et eneste par sko eller støvler, jeg så meget som overvejede at prøve. Gad vidst om udvalget er mere interessant i Tyskland. Men jeg må indrømme, at jeg faldt for en ny taske. I ruskind og rigtig efterårsgul - d.v.s. med bare en anelse karry i. Den skal vist straks tages i brug. Så kan jeg også bedre klare at gemme sandalerne væk - de passer ikke til tasken.

P.S. For et par nætter siden var jeg ude at kigge på den store Jupiter. Imponerende smuk! Man kan sagtens med det blotte øje se, at den ser større ud, end den plejer, og jeg bilder mig ind, at jeg også kan se, at den er en planet og ikke en stjerne. Lyset er mere jævnt, den blinker ikke så meget som stjernerne.

Ingen kommentarer: