torsdag den 31. december 2009

Nye musik-bekendtskaber

Det vil nok ikke være en overraskelse for denne blogs læsere, at jeg er meget glad for musik - og det synes ikke at blive mindre med årene. Hvert år lærer jeg selvfølgelig noget nyt at kende. I 2009 var der især to bekendtskaber, jeg tager med mig.

Den ene er argentinsk musik. Jeg har i lang tid været meget glad for tango, bl.a. Astor Piazzolla. Men i 2009 fik jeg fingre i to cd'er, der er lidt mere end tango. Måske lidt argentinsk folkemusik blandet med et skvæt jazz og masser af tango. Den ene cd er med Chango Spasiuk og hedder Pynandí, men jeg kan endnu bedre lide Luis Borda Ensembles Chicas de Otros Barrios. Det er SÅ LÆKKER musik!!!

Mit andet nye bekendtskab er Karl Jenkins, som jeg lærte at kende her sidst på året, og ham bliver jeg vist aldrig færdig med. Det er hans kompositionmusik, jeg har hørt, og den er i tæt familie med min elskede Philip Glass, men alligevel helt anderledes. Hans The Armed Man-messe og hans Stabat Mater - WOW!!!

Jeg sætter nogle flere link på senere, nu skal jeg til at fejre nytårsaften.

GODT (MUSIK) NYTÅR til alle bloggens læsere!

Ingen kommentarer: