fredag den 24. juli 2009

Farven BLÅ

Billederne her tog jeg sidste lørdag i morgenens gråvejr. Øverst er det høstfloksen, der hedder "Paradise Blue".

Sammen med lavendlerne og heliotropen kan den fylde hele haven med duft - især om aftenen. Floksen er en barndomsduft for mig, og jeg elsker bare den duft.

På det andet billede er det vores blå pragt-arve. Jeg synes ikke, den svarer til navnet, for i virkeligheden er det en ret beskeden plante - men farven!!! Den er bare SÅ BLÅ!

Lige nu er det den mest blå blomst i hele haven.

Jeg har læst, at den i modsætning til floksen ikke dufter ret godt, men det har jeg faktisk ikke selv lagt mærke til, og næste år skal vi have flere blå arver.

2 kommentarer:

Graça Pereira sagde ...

Olá
Sou portuguesa, não conheço a sia língua mas adoro fotografia e as suas fotos estão muito bonitas, principalmente, as das flores. Graça

eKirsten sagde ...

Hi Graca
I don't speak portuguese, but actually I think I can understand what you wrote. Thanks very much for your kind words!
Kirsten