torsdag den 18. marts 2021

Skrumpehoved

Jeg er for et stykke tid siden blevet færdig med den balaclava, jeg købte opskrift til hos PetiteKnit. Den blev rigtig sød, synes jeg. 

Jeg har også fået den fotograferet. I mangel af et barnehoved bruger jeg somme tider en ballon for at få vist mine strikkede huer ordentligt. Denne gang tabte ballonen hurtigt luften igen, og i dag mindede den mest om et skrumpehoved:


Men man kan da stadig nogenlunde se, hvordan balaclavaen ser ud. Den blev strikket i en blanding af merino og alpaka, Lana Naturale Inca fra Mondial - superlækkert! Der et par bedre billeder på Ravelry, hvor luften endnu ikke er gået af ballonen.

Ud over balaclavaen, som ikke tog meget mere end en aften, har jeg bl.a. strikket nogle babyveste. Nogle af dem med asymmetrisk lukning, de blev nærmest improviseret. Måske laver jeg også en opskrift til, det har jeg ikke helt bestemt endnu. Den første i Eco Denim - genbrugsbomuld fra Mondial - kom til at se sådan ud:


For at det hele ikke skal være i de gråbrune nuancer er her et billede af en lille kængurutrøje:


Jeg kan godt lide modellen. Det kan godt ske, jeg vil strikke den igen. Garnet er Vikings Eco-Alpaca, og det vil jeg til gengæld ikke bruge igen.

I føljetonen om min terapeutcardigan mangler jeg nu kun at montere, hvilket ud over at sy sidesømme og i øvrigt sy tråde ind indbefatter at få lavet en icord-kant hele vejen rundt. Der skal tages over 400 masker op - det hader jeg! Så hellere hæfte ender. Men det skal nok blive gjort, når jeg nu er næsten færdig.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Jeg havde også et elefanthueflip for et par måneder siden, men din er noget hurtigere at strikke end mine.
Dine bluser er også rigtig søde - jeg kan da helt ærgre mig over, at jeg ikke har nogen babyer at strikke til :-)

eKirsten sagde ...

Ja, det varer vel trods alt lidt, inden du bliver oldemor, men det kan jo altid bruges til velgørenhed.