mandag den 29. marts 2021

Nu kommer det - foråret

Det har unægtelig været et køligt forår, men nu er der endelig lovet højere temperaturer. Jeg håber, det kommer til at passe, vi trænger til det.

For nogle dage siden var vi i Randers, og da var det ganske vist køligt, men ellers kunne vi nu ikke klage over vejret. Vi gik tur i Doktorparken for at se, om gæssene var kommet, og det var de.


Jeg havde glemt mit kamera, så jeg måtte nøjes med telefonen, hvilket forhindrede specielt gode billeder af gæssene.

Som en ekstra attraktion var der også en kat i parken den dag. En nydelig rød hankat, og han var overhovedet ikke bange for mennesker, så ham kunne jeg komme passende tæt på med min telefon.

Han var ikke uinteresseret i gæssene, som vist nærmest var større end ham.

Kan jeg nå den, hvis jeg springer rigtig hurtigt?

Tror han ikke, at en gås er et lidt for voldsomt bytte? En af vores solgte killinger tog engang en fasan, men en grågås er altså noget større. Det lykkedes for Rødemis at jage gåsen på det øverste billede i vandet, men det var det hele.

Vi må snart i Doktorparken igen medbringende et bedre kamera, og vi vil meget gerne også hilse på Rødemissen igen.

Ingen kommentarer: