onsdag den 3. februar 2021

Ikke på ønskesedlen

 


Bemærk at der kun er 25 g i et bundt. Det må bestemt være verdens dyreste garn. Ren vicuña, men det bliver ikke lagt i min kurv alligevel. Intet - og jeg mener INTET - garn kan være så meget værd.

OK, hvis man havde en månedsløn på en million, så ville det måske se anderledes ud, men det har jeg så ikke lige.

Også hos det tyske firma Pascuali har de ren vicuña, det er bare en anelse billigere end Langs. Jeg har nu en mistanke om, at det i virkeligheden er det samme garn, bare med forskellig etiket, men det er sådan set kun af akademisk interesse.

På en af de sider, hvor jeg læste om luksusgarnet var der også en video, hvor man så, hvordan vicuñaerne bliver indfanget, og det så ærlig talt lidt barsk ud, så også af den grund kommer der ikke noget vicuña-garn i hverken min indkøbs- eller strikkekurv, heller ikke selv om jeg var multimillionær. Lad dog de vicuñaer beholde deres uld selv.

Noget andet er, at Pascuali har en rædsom masse meget lækkert garn. Mon ikke der er en forhandler i Berlin eller Hamborg med et større udvalg? Det vil jeg undersøge, når verden engang nærmer sig det normale igen, for så vil jeg dertil og mærke, dufte og se farver.

3 kommentarer:

Ellen sagde ...

Hold.da.op! Selv moskusgarn er jo billigt i sammenligning!
Nej, så meget kan intet garn være værd. Det må være lidt det samme som at give 15000 kroner for en flaske vin - det gør man kun fordi man kan - ikke fordi den smager bedre.
Men jeg kunne nu godt tænke mig at prøve at føle på det garn ...

eKirsten sagde ...

Det kunne jeg også...

Anonym sagde ...

Hej
Jeg har hæklet af det garn, føles dejligt..
Vh
Elena