tirsdag den 9. februar 2021

Frost i februar

Er det ikke adskillige år siden, vi har haft så megen frost? Her har vi også lidt sne, andre steder i landet er der vist meget mere. Det ser da meget pænt ud, jeg er bare ikke så meget for at gå ture i det. Dels er det bidende koldt, når det blæser, men hvad værre er, at der mange steder er is under sneen. Det er altså glat, og det har jeg respekt for.

I sidste uge var vi en tur i Randers. Da var det både koldt og blæste. Vi gik alligevel en lille tur ved havnen, men den blev ikke så lang, som vi havde forestillet os.


Det store grønne skib, der bedømt på duften var kommet med savsmuld, hed Anna Lehmann og var fra Lübeck, men egentlig var det isen i fjorden, jeg fotograferede. Jeg var forundret over, at der var så meget.

Til kyndelmisse var der også frost, men vindstille. Der var så dejligt i parken den dag, og jeg havde heldigvis kameraet med mig:

Fyrretræet var blevet dekoreret med et fint lag rim

Der var også andre, der gik morgentur i parken

Solsorten syntes i hvert fald, at det var hundekoldt

Birkens rakler er allerede store

Højt på en gren - en råge

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Jo, jeg tror også, at det er flere år siden, det har været så koldt, men det har forhåbentlig så en effekt på skadedyrene, for jeg synes ikke det er særlig sjovt! Vi må fodre småfuglene, så de kan komme igennem denne kuldeperiode, som John lige har set varer ni dage endnu. Mindst ...