tirsdag den 23. juli 2019

Det var den jazzfestival

Line up:
Christian Vuust og Benjamin Trærup (t-sax), Thomas Sejthen (b) og Morten Nettelmann (drm)

- og den kom ikke til at forløbe helt, som jeg havde ønsket.

Starten fredag var god nok. På billedet hører vi Christian Vuust m.fl. på Café Gemmestedet. Ikke noget overraskende, men bare god musik og god stemning. Senere samme dag hørte vi endnu en koncert, som vi var mindre begejstrede for.

Lørdag havde vi lagt en fin plan, men på vej til den første koncert gled jeg i en bananskræl og fik en regulær fibersprængning i det ene baglår. Jeg måtte hjem og have is på og have smertestillende, og det lykkedes os at komme af sted til aftenens koncert med Caro Emerald, som vi havde købt billetter til i forsalg.

Hun er en livlig og stærkt syngende dame, og med Aarhus Jazz Orchestra i ryggen skulle man tro, at hun var i gode hænder, men det klædte hende ærlig talt bedre, når det kun var udvalgte medlemmer af orkestret, der bakkede hende op. Det var heldigvis tilfældet i de fleste af numrene, og generelt var det en fin koncert. Men Musikhusets trapper var jeg ikke gode venner med den aften.

Sådan en fibersprængning tager sin tid, så det var meget begrænset, hvad jeg ellers kom af sted til. Man mærker også ekstra meget, hvor dårlige stolene er rundt omkring, når man har en skade. Nogle steder er der bare bænke uden ryglæn, andre steder klapstole, som stort set alle har tvivlsom siddekomfort. Jeg plejer ikke at være følsom for dårlige stole, men med en fibersprængning ser det anderledes ud, og selv en uge efter tog vi hjem før beregnet, fordi vi ikke kunne klare flere dårlige siddepladser.

Jeg må af sted til noget mere hverdagsjazz, når mit lår bliver helt i orden igen, og så kommer der jo en ny festival næste år.


Denne meget snavsede fiskekutter mødte vi på vej til en koncert på Hantwerk på havnen - jeg i yderst adstadigt tempo. Den må have ligget på havets bund, men så vidt vi kunne se, havde vandet ikke været så dybt. Man kunne tydeligt se på masten, hvor meget af kutteren, der havde været under vand. Der var folk om bord, så den kommer måske til at sejle igen.

Ingen kommentarer: