fredag den 7. december 2018

Ugens træ - uge 49


Ugens træ er et rigtigt eventyrtræ. Det er et piletræ, der står i en have på en af vores naboveje. Jeg synes, det kunne være det træ, hvor heksen harde gemt fyrtøjet i eventyret af samme navn.

Det er også et brugstræ.  I hvert fald er der sømmet dimser i alle mulige farver på til klatring.

Jeg er nu ikke helt sikker på, jeg turde klatre i træet, det ser ret vakkelvornt ud.

Træet har ret stor tiltrækningskraft på mig, og jeg er tit forbi netop den have. Faktisk fotograferede jeg også træet i marts en dag med sne.

Der ser det om muligt endnu mere hekseagtigt ud, og hvis huset bagved havde været lavet af pandekager, så ville det bestemt være heksens hus fra Hans og Grete.

Old tree in snow

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Eventyrtræer tiltaler også mig. Især gamle, stynede pile, hvor der er hul i stammen, taler til min fantasi, og den evne til at forestille sig alt muligt må man helst ikke vokse fra - hvilket du lige har bevist, at du heller ikke er :-)