søndag den 2. december 2018

Ugens træ - uge 48

Jeg har tidligere brokket mig over, at et af "mine" lindetræer på ringvejen er blevet fældet - uden grund efter min mening. Men heldigvis er der stadig nogle lindetræer på ringvejen. Her er et af dem:


Det er ikke nær så stort som det, der blev fældet, men det har en flot silhuet, og den bliver ikke ringere i tusmørke. Jeg holder meget af tusmørket.

Her er det, hvor lyset falder anderledes og i en anden vinkel.

Vi har næsten lige fået lys i buslæskurene. Det er rigtig rart. Nu kan man endda se køreplanerne uden at skulle bakse med telefonens lommelygte. Med mindre der altså er nogen, der har vandaliseret læskuret, så der slet ingen køreplaner er.

Jeg bruger nu meget en app, hvor man kan se, hvor lang tid der går, inden bussen kommer. Min tålmodighed, når jeg venter på en bus, kan ligge på et lille sted, men den app er en stor hjælp. Den var faktisk også en af grundene til, at jeg langt om længe fik anskaffet en smartphone.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Der findes utrolig mange nyttige apps. Jeg finder flere og flere, som jeg ikke kan forstå, at man har kunnet leve uden i så mange år :-)

eKirsten sagde ...

Du har sikkert ret, men jeg bruger faktisk så få apps som muligt. Jeg har en ide om, at jeg ellers hurtigt ville kunne fare vild i dem, og jeg gider heller ikke være afhængig af dem.