torsdag den 11. oktober 2018

Den dejligste morgen

Jeg var tidligt oppe i dag. Meget tidligt! Skulle til kontrol for grøn stær hos en øjenlæge inde i byen 10 minutter over 8.

Jeg var af sted i god tid og gik - forsynet med en latte - lidt rundt. Det tog kun ca. 8 minutter hos øjenlægen, alt så fint ud,  og jeg blev ikke engang dryppet. Jeg troede så, at jeg skulle have min morgengrød hos GRØD, men det skulle jeg ikke. Den er lukket og åbner først igen i 2019. Et andet sted i byen, hvilket sikkert er meget fornuftigt.

Imidlertid havde jeg ikke lyst til at tage hjem lige med det samme, og jeg var heller ikke så sulten. En latte mætter faktisk ret meget, også selv om den er på skummetmælk. I stedet gik jeg igen lidt rundt og kiggede på det fine morgenlys og de travle trafikanter. Indsugede morgenstemningen. Jeg havde kun min mobil med, men den kan jo også bruges til at tage billeder med:




Hvis vejret bliver lige så fortryllende i morgen, tager jeg måske af sted igen, denne gang bevæbnet med et bedre kamera. Det var slet ikke så dumt at komme tidligt op.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Ja, det har jeg jo også kunnet konstatere for nylig, men derfor er der jo ingen grund til at overdrive ... der er absolut ingen grund til at gøre det til en rutine, vel?
Lige netop i de kommende dage er der dog måske god grund til at komme ud af fjerene, med det vejr, de lover.

eKirsten sagde ...

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at gøre det til en rutine, men det bliver nok ikke en realitet, for jeg er også en natteravn.