torsdag den 12. maj 2016

Garnlager ude af kontrol

Mit garnlager er pludselig vokset ret meget. Det er ellers gået meget godt med at få det nedbragt, men så skete der noget uforudset.

Det startede med, at jeg fandt en pose med starten på en undertrøje til mig selv. Den ville jeg aldrig komme til at bruge, så den blev trævlet op. Garnet var ecrufarvet CottonWool fra Gepard.

Jeg gik i gang med at strikke andre ting af garnet, og det var bare ekstremt lækkert at strikke af. Absolut den bedste bomuld-uld blanding, jeg har prøvet, og jeg har prøvet nogle stykker, for jeg kan rigtig godt lide at strikke af netop bomuld og uld.

Disse små slå-om veste blev strikket af det genfundne CottonWool.
Jeg er ved at skrive opskriften ned og "strikke korrektur" på den.

Gepards CottonWool kan ikke fås mere. Den er blevet erstattet af CottonWool 3. Den er sikkert også udmærket, men der må jo være en eller anden forskel på den og den oprindelige CottonWool uden nummer.

Jeg har næsten strikket undertrøjegarnet op, og under registreringen af de færdige arbejder på Ravelry faldt jeg over noget CottonWool i en skøn limegrøn farve, som var til salg. Endda hos en dansk raveller. Jeg kunne ikke dy mig for at kigge lidt nærmere på det, og det viste sig, at hun havde hele 4 farver til salg for et nærmest symbolsk beløb.

Det her er bare noget af det nye garn.
Der kunne ikke være mere på fadet.
Så kom jeg altså ud af kontrol. Jeg købte det hele, og i dag kom det, hvilket betyder, at også garnlageret er kommet noget ud af kontrol. Jeg måtte føje ikke mindre end 2660 m til lageret. Men jeg glæder mig rigtig meget til at strikke af garnet.

Farverne er bedre i virkeligheden. Især er den røde noget ved siden af, men hvis jeg ændrer den, så den bliver tilnærmelsesvis rigtig, bliver de andre mere forkerte. Det her er et kompromis, og det er måske en dårlig ide, for der er vist ingen  af farverne, der er helt rigtige.

Pyt, forskellige skærme viser alligevel farverne forskelligt, og jeg kan bare kigge på mit lækre garn og se farverne i virkeligheden.

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Den fælde kunne jeg også snildt være røget i!
Indtil videre har jeg holdt mit løfte til mig selv og strikket mere, end der er købt, men der er jo ikke engang gået halvdelen af året endnu ...
Det ser ud til at være noget temmelig lækkert garn, du gik ud af kontrol med - og skønne farver.