lørdag den 17. oktober 2015

Citater om katte #34

Efteråret
Og nu igen er efteråret her på jorden
i stedet for fra syden blæser det fra norden
Træernes knopper hviler
og også katten er uvirksom
Heinz Erhardt

Indrømmet, det er mere et efterårsdigt end et citat om katte.
Jeg synes bare, det billede, jeg tog af Sarantoya for et par dage siden, passer så godt til digtet, så det slipper med som et kattecitat også.


Min oversættelse er lidt fri. I digtet står der hankat, men dels lyder det ikke så godt på dansk, dels er Sarantoya jo ikke nogen hankat. Muligvis er betydningen lidt ændret, når Kater er oversat med kat. Det kommer vist an på ens tankegang, men om det også gør det på tysk, skal jeg lade være usagt.

Den flotte kradsebrætsdivan er en gave fra Annett. Toysen fik den på Fanø, så vi behøvede ikke selv have en kradsefacilitet med.

2 kommentarer:

Den gamle krage sagde ...

Jeg har skyndt mig at gemme det billede, så vores Alfred ikke ser det.
Hvilken helt vidunderlig kattedivan!!!!
Din kat er så smuk!

eKirsten sagde ...

Vi er heldige, at vi kender én, der arbejder i dyreekviperingsbranchen. Så får man af og til lov til at afprøve nye ting, som måske skal indgå i forretningens sortiment.
Sarantoya siger god for kradsedivanen, men den bliver vist rigeligt dyr i almindelig handel, så det er klogt at gemme billedet for Alfred.