torsdag den 7. maj 2015

Ravelry - en tidsrøver (som jeg er vild med)

Jeg er, som nogen nok ved, meget begejstret for strikkesitet Ravelry. Jeg registrerer mit garn, og hvad jeg strikker, og jeg finder opskrifter til nye projekter.

Jeg synes ikke, det er så fantastisk igen, når alle kan se, at det er en "Slædehunde" eller en "Honey", man vader rundt i. Jeg vil hellere lave noget, som ikke alle andre (eller i hvert fald ustyrlig mange) også laver. 

Udvalget på Ravelry er kæmpestort, og søgemulighederne tilsvarende. Mange af opskrifterne er gratis, og ellers er det i de fleste tilfælde let at få dem købt og lagt i sit bibliotek

Jeg har selv lavet tre små opskrifter, som jeg har offentliggjort her på bloggen og linket til fra Ravelry.

Jeg ville imidlertid gerne have dem lavet, som de fleste andre gør det, nemlig som PDF-filer. Det har kostet mig en del timer at finde ud af, hvordan jeg skulle gøre, men i dag lykkedes det.


Den første forhindring var i det hele taget at få lavet PDF-filen. Da jeg var ovre den hurdle, forsøgte jeg på diverse måder at få linket filen til Ravelry, og hver gang gik det galt.

Først da jeg fandt ud af, at jeg faktisk har en Ravelry-shop (selv om mine opskrifter er til fri afbenyttelse), knækkede jeg koden, og nu ligger mine tre opskrifter nok så nydeligt som PDF-filer på både dansk og engelsk. Juhuuu!

Det går for resten heller ikke sindssygt hurtigt for mig at oversætte opskrifterne. Det er lettere at læse opskrifter på engelsk. Man kan altid slå fagudtrykkene op, men jeg kan ikke altid huske det korrekte udtryk, når det går den modsatte vej.

Jeg kan ikke lige beslutte mig for, om jeg skal slette opskrifterne her på bloggen. Mon der er nogen, der ikke kan finde ud af at åbne PDF-filer? De får lov at blive liggende lidt endnu, 

Ingen kommentarer: