tirsdag den 30. december 2014

Årets bedste...spisested

Igen i år er det måske lidt pjat at udnævne et årets bedste spisested - så mange gange har vi altså heller ikke spist ude. Jeg gør det alligevel.

Æggekagen her er fra Mylius-Erichsen Bryghusets café og restaurant i Ringkøbing.

Jeg elsker æggekage, men kan ikke selv lave den ordentligt, og det synes jeg heller ikke, der er ret mange spisesteder, der kan.

Bryghusets café kan! Den, vi fik, var intet mindre end fremragende; sådan skal en perfekt æggekage laves.

Når vi kommer på de kanter igen, ved jeg godt, hvor frokosten skal indtages.

Æggekagebilledet er lånt fra caféens hjemmeside






Også Tyrstrup Kro, hvor vi opholdt os et par dage i forbindelse med min fødselsdag, laver god mad.


Det eneste, vi kunne sætte en finger på, var, at der ikke hørte dessert til menuerne - jeg holder meget af dessert. Men det vi fik, var glimrende og med dejlig meget fisk.

Desuden havde kroen et godt fif. Portionerne var ikke kæmpestore, de passede til os. Men man blev spurgt, om man kunne spise mere, og det var der en del, der tog imod. En fin måde at undgå madspild på, samtidig med at alle fik, hvad de kunne spise. God service.

Jeg har også en bobler: den veganske restaurant Mikuna i Århus. Det irriterer mig, at deres retter skal relatere sig til almindelige retter med kød i (koFRI bøf, fiskeFRIfilet), så derfor gik der et stykke tid, inden jeg bekvemmede mig til at gå derind. Så fik jeg til gengæld en mulligatawny, der fik englene (heldigvis ikke mig. Jeg har kun 2½ tone i livet) til at synge. Den skal jeg have igen, og måske skal jeg også prøve deres hønseFRIsalat.

Ingen kommentarer: