tirsdag den 18. juni 2013

Garnstafet succes

Alle de skønne farver! Appetitligt arrangeret i Yarnfreak
Lørdag og søndag blev den første GARNSTAFET afviklet i Århus. 11 garnbutikker havde sluttet sig sammen om at give alle garnfreaks en herlig weekend med forlængede åbningstider, gode tilbud og godt humør.

Tænk, at der er så mange garnbutikker her i byen. Vi er meget forkælede på det område. Der er endda et par stykker eller tre mere, som ikke var med - synd for dem.

Vi besøgte alle 11 butikker, både de 9, som vi kendte i forvejen, og de 2, vi aldrig havde været i før. Der var flere nye for Annett, som vi fulgtes med, men hun er heller ikke rigtig indfødt mere.

Begge de to nye blev besøgt søndag. Først var vi i Butik Himmelblå, hvor vi blev budt velkommen af rødtjørner dekoreret med farvestrålende garn.

Jeg havde ikke ventet mig så meget af butikken, der som den eneste af de 11 befinder sig uden for bymidten, men min skepsis blev gjort til skamme.

Det er en meget indbydende butik med god plads og et stort udvalg af garner. Måske ikke lige noget, man ikke kan få andre steder, men det store udvalg og den venlige betjening gør butikken attraktiv. Det var godt at lære den at kende.


Vores anden nye var Yarnfreak. Den har en udpræget ung profil, gør meget i hækling og i ting til boligen.
Jeg kan godt lide nogle af de store puder, de præsenterede, og kurven her til venstre synes jeg også er skøn.

I det hele taget har alle 11 butikker hver sin profil. De supplerer hinanden mere, end de konkurrerer.

Vi var med fra start til slut og deltog også i den store strikkecafé lørdag aften. Det blev unægtelig til en del indkøb. Jeg tror, vi tilsammen købte noget i samtlige butikker bortset fra en enkelt. Nu venter der et større arbejde med at få alt det nye garn registreret på Ravelry, men det er jo bare sjovt. Måske burde jeg ved samme lejlighed registrere alt det gamle garn, der bor i en flyttekasse.

Eneste minus: Vi har vist ikke vundet nogen af de mange præmier. Vore mobiler har været alt for tavse, men mon ikke vi får en ny chance næste år?

Ingen kommentarer: