søndag den 29. januar 2012

Uhm - uhm og uhm

For en uges tid siden gik vi ind i DRAGENS ÅR, og det fejrede vi i går.

Som sædvanligt havde Bodil kokkereret til den store guldmedalje. De helt faste indslag jiaozi og desserten babaofan blev suppleret af bland andet teæg, sukkerben, kylling med jordnøddesovs, kylling med castewnødder, glasnudler (en af mine favoritter), store fiskeboller i sur/sød sovs, kød i 5-krydderisovs og nogle salater. Og en buddhistisk ret med svampe, bambusskud og gluten, der er yderst proteinrigt og i denne form mindende lidt om kød. Det var altså blandt andet, jeg har helt sikkert glemt noget.

Det er de lækre glasnudler i glasskålen.
Er det nødvendigt at skrive, at vi blev lidt mere end mætte?

Travlhed i køkkenet

En af sovserne jævnes

De der glasnudler skal jeg altså snart have lavet en portion af. Der er indkøbt nudler, og jeg har også opskriften, så det burde ikke være noget problem.

Vi får selvfølgelig også lykkekager til teen og kaffen bagefter. Forudsigelsen for mig var noget i retning af, at jeg ville komme til penge, og jeg ville tage vare på dem. Egentlig meget positivt, men jeg håber nu ikke, jeg bliver en gnier. Jeg elsker jo shopping.

Alle ønskes et godt drageår!

Ingen kommentarer: