onsdag den 10. august 2011

Færdig jakke

Min grønne jakke er blevet færdig og er klar til brug. Modellen er hentet hos garnstudio og har nr. 105-20. Den er selvfølgelig rettet til efter mine mål, og efter garnet, som er Jo Sharp Silkroad Tweed - en kvalitet i 85% uld, 10% silke og 5% cashmere. Pinde nr. 4½.

Jeg er meget tilfreds med jakkens finish. Næsten alle sømme er syet med madrassting, og det bliver altså pænt. Den hæklede kant på forstykkerne og rundt i nakken virker også godt. Det eneste, jeg burde have lavet anderledes, er skuldersømmene, hvor jeg brugte Lord Kitchener sammensyning. Der ville jeg nok foretrække en helt traditionel sammensyning.
Man kan stort set ikke se Kitchener sømmen, men faktisk kan jeg godt lide at vide, hvor skuldersømmen er.

Jeg er stadig spændt på, om jeg kommer til at bruge jakken. Selv om det er blevet lidt køligere, er jakken i hvert fald for varm nu. Og kradser den ikke også lidt?

Der bliver ikke indkøbt uld til flere beklædningsgenstande til mig selv, før denne - forhåbentlig - har bevist, at uld ikke altid kradser.

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Nej,hvor er den blevet flot Kirsten! Fin model og fed farve! Så vidt jeg husker er Jo Sharp garnet meget lækkert - det kradser altså ikke Kirsten:-)

Unknown sagde ...

Hej Kirsten. Den er jo super flot, og farven er jeg vild med. Uld kradser altså ikke! Det er i hvert fald, hvad jeg har forsøgt at overbevise min svigerdatter og barnebarnet Mathilde om:)