søndag den 27. februar 2011

Strikke-nedtur

Jeg har jo et stykke tid været i gang med at overtale mig selv til at strikke noget andet end sjaler og småprojekter, og jeg havde også fundet opskriften på en lille jakke, jeg godt kan tænke mig.

Opskriften er beregnet til Drops Silke Alpaca - et garn, der ikke kan købes mere, og det gør vist heller ikke så meget, for det havde ekstremt kort løbelængde, så jakken ville blive temmelig tung.

Nå, jeg måtte finde på noget andet og har besøgt adskillige garnbutikker. I den udmærkede butik Uldma i Randers besluttede jeg mig endelig for to kvaliteter: Drops Alpaca i en grågrøn meleret og Semilla fino fra BC garn i en lys turkis/petroleumsfarvet.

Jeg gik straks i gang og strikkede et godt stykke på ryggen, men det gik langsommere og langsommere, og nu kommer det til at gå baglæns, for jeg trævler det hele op.

For det første synes jeg, at resultatet bliver for blødt og slattent - jeg vil garanteret aldrig komme til at bruge den jakke, selv om den sikkert ikke ville kradse. For det andet kan jeg slet ikke lide de to garnkvaliteter sammen. Jeg synes, det ser kedeligt ud, og hvor jeg troede, at det melerede ville give liv, giver det bare et småsnusket udtryk, synes jeg.

Jeg ved ikke rigtig, om jeg vil prøve med noget andet garn, men det indkøbte går i hvert fald i lageret indtil videre. Jeg er rykket tilbage til start og er begyndt på endnu et sjal og en dukketrøje.

Ingen kommentarer: