mandag den 11. januar 2010

Overraskelse

Selv om Øst for Paradis er min yndlingsbiograf, så dur den alligevel ikke til operabio. Der skal en ordentlig stor sal og et super lydanlæg til - og det har de i BioCity.

I går så vi Offenbachs Hoffmanns eventyr. Jeg ved ikke, hvad jeg havde ventet, men under alle omstændigheder var det bedre. Det var også en ualmindelig stærk besætning, både udi sang og i ageren.

Alle var gode, og alle burde egentlig fremhæves, men jeg nøjes med to. Kathleen Kim som den mekaniske dukke Olympia (billedet) var bare så sjov og sang bare så godt. Hun var simpelthen et fund til rollen.

Den store stjerne var selvfølgelig Anna Netrebko som både Stella og Antonia. Egentlig havde Offenbach vist ment, at alle Hoffmanns fire tilbedte skulle synges af den samme, men jeg synes såmænd, det var imponerende nok med to.

Anna Netrebko har simpelthen den smukkeste stemme. Selv om hun er sopran, så er der også en hel masse mørke undertoner, det er helt vidunderligt at høre. På et tidspunkt sang hele det store kor og alle hovedpartierne samtidig, og man kunne hele tiden høre Annas fantastiske stemme gennem det hele. Man var lige ved at få kuldegysninger, så smukt var det.

Bedste foretilling indtil videre i denne sæson. Det sagde jeg også, da vi havde været til Turandot. Det kan da ikke blive ved med at blive bedre og bedre.

Ingen kommentarer: