onsdag den 21. januar 2009

Kunstskøjteløb

Jeg har aldrig selv lært at løbe på skøjter. Jeg har prøvet det et par gange, men opgav hurtigt, da jeg ikke kunne med det samme. Vist nok ret symptomatisk!

Men det forhindrer ikke, at jeg er vild med at se på det. Netop nu afholdes der EM i Helsinki. I marts sidste år var vi i Göteborg, hvor vi næsten boede i Scandinavium, hvor VM blev afviklet.

Denne gang må jeg nøjes med at se det på tv og har til formålet en fridag i dag (jeg skriver på bloggen i pauserne). Man må sige til Eurosports ros, at de sender meget. Selv isdansernes obligatoriske dans har været på programmet, og for ikke-fanatikere kan den sikkert virke noget ensformig. Vi tager det hele med, og netop i den obligatoriske dans kan man rigtig se forskel på parrene.

The stars & stripes cornerFor et par år siden blev der indført et nyt pointsystem i kunstskøjteløb, og det er en klar forbedring, synes jeg. Nu behøver man ikke kun tælle vellykkede spring for at finde vinderen. Det kunstneriske har fået meget større plads. Det har Eurosports mandlige kommentatorer dog ikke rigtig opdaget - de løb vist også begge under det gamle pointsystem. Mon ikke de efterhånden bliver klogere.

Fotoet tog jeg i Göteborg, og det kan så passende samtidig være en hilsen og et TIL LYKKE til mr. Obama og USA i anledning af indsættelsen i går.

Jeg har også nået andet end fjernsynskiggeri. Har købt ind til rødbedesalat og har minsandten været lidt i haven. Det var næsten forårsmildt, og den store klematis har store knopper. Det kan den selvfølgelig sagtens nå at fortryde, men ikke i dag!

Ingen kommentarer: