lørdag den 10. januar 2009

Frilørdag

Talking potDanmarks Keramikmuseum har længe stået på listen over de steder, vi gerne ville besøge, og i dag fik vi gjort alvor af det. En medvirkende årsag til, at vi kom af sted netop nu, var, at der er en særudstilling med Eva Brandt, en af de bornholmske keramikere vi besøgte i juni 2008.

Hendes udstilling hedder "Talking Pots", Eva Brandt er blevet inspireret på rejser i Mellem- og Sydamerika og i Santa Fé i New Mexico, USA - og krukkerne taler i hvert fald til mig. Jeg synes, de fleste af dem udstråler ro og harmoni, de er meget dejlige og ikke bare dekoration.

Der er i januar med også særudstilling med Anne Fløche, og den er bestemt også god. Bl.a. kunne jeg godt lide de små værker, hun kalder "Sletten".

Endelig var der udstillinger fra museets egne samlinger med for os både kendte og ukendte navne og i gode opstillinger. Vejret inspirerede ikke til spadsereture i haven, men vi kunne godt se, at vi gik glip af noget, så vi vender tilbage inden alt for længe.

Der er selvfølgelig også en butik på museet, men jeg er sat på sparetilstand i januar efter nogle store udgifter i december (- det var ikke julegaverne), og jeg holdt mig i skindet og købte overhovedet ikke noget!

Ingen kommentarer: