søndag den 16. november 2008

Hygge med venner

De sidste to aftener har vi spist ude. Fredag aften på Viktoria her i Århus - det var helt ok, bortset fra desserterne, der mestendels kom fra supermarkedets fryser. De trak noget ned.

I går var vi tre kvinder på besøg hos en fjerde i Augustenborg, og om aftenen spiste vi på Propperiet i Sønderborg. Det er et rigtig godt spisested med masser af fisk. Jeg fik tilapia, som jeg end ikke kendte eksistensen af i forvejen. Enten den eller hele retten blev også kaldt "Nilens juvel". Jeg tror nu, det var fisken, også selv om vores fisk kom fra Asien.
Tilapia
Originally uploaded by pittigliani2005
Den var tilberedt noget i retning af billedet med masser af grønne urter i maven og i hvidvin og selvfølgelig med noget lækkert tilbehør. Det smagte virkelig godt.

I det hele taget har efteråret været i vennernes tegn, og det har været rigtig dejligt. De venner, vi spiste med i fredags, spiser vi regelmæssigt med. Vi fandt ud af, at det nok var den nemmeste måde at ses på, ingen af os behøver at stille an med noget som helst (endsige rydde op i den hjemlige bule...), og faktisk blev det sjældent til noget med at ses, inden vi fandt på det med at mødes i byen. Nu aftaler vi dato fra gang til gang, og det fungerer fint.
Ordningen anbefales andre fortravlede eksistenser.

2 kommentarer:

Irene sagde ...

De fisk ser virkelig lækre ud! Godt at reatauranterne efterhånden får øjnene op for, at når det drejer sig om fisk, er der altså andet end laks!
Flot grøn "Live traffic" du har fået dig:-)
Har du set den nye funktion med "faste læsere"?

eKirsten sagde ...

Du har ret, man kan godt blive lidt træt af den evindelige laks - som samtidig er så simpel af tilberede, at selv jeg kan finde på at give mig i kast med det.
Andre fisk foretrækker jeg absolut, at andre har haft fingrene i.
Ja, jeg har set, at du er blevet fast læser. Tro også, at jeg skal oprette mig som en sådan på de to blogs, jeg kigger, nemlig din og Dorthes.