søndag den 27. april 2008

Vibeæg

En blomst, der ikke rigtig passer i vores havekoncept (lyder flot, ikke ;-) er vibeæg.
Men jeg elsker vibeæg, så de er der alligevel. Jeg er lidt forelsket også i diverse andre fritillariaer - dog ikke kejserkrone - og i Botanisk Have i Göteborg købte jeg frø til et par stykker. Den ene skal være flere år i jorden og have frost, inden den kommer op. Det bliver spændende, om den overhovedet har tænkt sig at spire. For resten ved jeg ikke engang rigtigt, hvordan de ser ud. Personalet i butikken forsøgte ganske vist at finde dem på computeren, men den var ikke helt samarbejdsvillig - har man hørt det før???
Fotoet er taget i haven. Jeg satte bare et stykke sort karton bag blomsterne, og jeg er ret tilfreds med resultatet.

1 kommentar:

Irene sagde ...

Jeg har haft dem i hvid. De stod her, da jeg flyttede herud. Men de er lidt sarte, så nu er de forsvundet fra min have. Vidste ikke, at man kan få dem som frø. Troede faktisk, at det var en løgplante.