tirsdag den 19. marts 2024

En strikkende ræv


Er den ikke sød, denne filtede, strikkende ræv? Vi mødte den på Fiberfolk-messen i Vejle i lørdags på Wittyknits stand. Wittyknit sælger opskrifter på bl.a. vanter med meget flotte motiver. Af den slags, jeg ikke er så god til at frembringe, så jeg blev ikke fristet over evne.

I det hele taget skulle jeg som sædvanligt ikke gøre nogen indkøb, og også som sædvanligt kom jeg alligevel til at investere i noget. 

Garn denne gang. Jeg kan som regel godt stå for alle de lækre farver, men hvis det er specielt lækre fibre, bliver jeg svag.


Det var tilfældet med det mørkeblå garn på billedet. Det er babylamauld, og det er altså bare blødt, skulle jeg hilse og sige. Måske kan jeg endda selv tåle at gå med det.

Garnet med pailletter er overhovedet ikke blødt, men dels var det billigt, dels har jeg et særligt projekt i tankerne, som ikke behøver at være blødt.

Endelig kom jeg til at købe et sæt med 5 minifed merino. Her var det nok alligevel farverne, jeg faldt for. Jeg ved ikke, hvad de skal bruges til, men der må være mange anvendelsesmuligheder. 

Jeg har ajourført strikkeregnskabet efter udskejelserne, og der er stadig ikke nogen røde tal, men det kommer der måske snart. Jeg har nemlig planer om at besøge en garnbutik, der har nogle andre garner end dem, man ellers ser, så den er jeg spændt på.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Du har jo også trekvart år endnu til at få de eftertragtede røde tal, så mon ikke du når det?
(Hvis du altså regner i kalenderår i dit regnskab, som jeg gør.)
Jeg gider ikke gå til Fiberfolk og lignende med et løfte til mig selv om ikke at købe noget. Hvis jeg ikke vil tillade mig selv det, bliver jeg hellere hjemme.

eKirsten sagde ...

Jeg har ikke forbud, men skal næsten aldrig købe ind til noget bestemt, når jeg er til Fiberfolk eller andre garnarrangementer.
Men jeg tager også af sted for at få inspiration (og her er Fiberfolk ekstra god) og ikke mindst for at få en dejlig og hyggelig dag sammen med mine venner.