mandag den 28. september 2020

Fordele ved at bære mundbind

  1. De skjuler dobbelthagen.
  2. De skjuler også alle de irriterende skæghår på hagen, man får som moden kvinde.
  3. Det er unødvendigt at bære makeup, i hvert fald når man som jeg også bruger solbriller.
  4. De varmer. Dejligt, når man er ude at køre i åben traktorbus for at se på krondyr, som jeg var i weekenden.
  5. Nå ja, så skulle de vel også have en vis virkning mod coronavirus.


    Ad punkt 3: Da jeg var ung, og vi havde kolde vintre, strikkede jeg faktisk en næsebeskytter til mig selv. Den er for længst forsvundet, men den ville nok ellers være bedre i vådt vejr.

3 kommentarer:

Ellen sagde ...

Jeg kan ikke fordrage at bære mundbind, men jeg kan til gengæld heller ikke forstå hvorfor nogle "føler sig som en idiot", for vi er jo alle i samme båd - og vi ser meget ens ud.
Skæghårene fjerner jeg med pincet så snart de dukker frem - jeg kan ikke lide kvinder med skæg :-)
Det med varmen er også rigtigt, og jeg får det hurtigt alt for varmt, hvis jeg bærer det indendøre.
Og øjenmakeuppen bliver endnu vigtigere for mig, fordi det er det eneste af mit ansigt, man kan se!

Ellen sagde ...

Det var forkert formuleret, at jeg ikke kan lide kvinder med skæg.
Det jeg mente var, at jeg ikke bryder mig om, at man kan se disse lange, lidet flatterende skæghår hos kvinder.

eKirsten sagde ...

Helt enig med hensyn til skægget. Jeg bruger også pincetten, men der er altid nogen, jeg ikke får øje på, så de bliver lange og ulækre.