mandag den 10. august 2020

Dagens skønhed

 

Når sandheden skal frem, var det i går jeg mødte denne helt bedårende skildpaddefarvede kat. Det lyder bare ikke så godt at skrive "gårsdagens skønhed", der kommer et anstrøg af afdankethed ind i det, og skildpaddekatten var bestemt ikke afdanket.

Hun ville oven i købet godt snakke med mig, og hun var bare så lækker og blød; rigtig kattet.

Indlægget burde have været bragt for to dage siden, for da var det nemlig Verdens Kattedag, men da havde jeg jo endnu ikke mødt skønheden. Jeg var ærlig talt ikke klar over, at der fandtes en Verdens Kattedag, men fik et hint i min kalender, hvor der i sidste uge stod, at der ville være en god lejlighed til at fejre kattens frihedstrang og elegance på Verdens Kattedag netop den 8. august.


Ingen kommentarer: