torsdag den 23. april 2020

En særlig dag

Det er en meget speciel dag i dag: Jeg har overhovedet ikke noget på strikkepindene! Jeg kan ikke huske, hvornår det sidst er sket.

Den er også speciel af en anden grund: Garnlageret er i minus. Jeg har brugt mere garn, end jeg har købt - kun omkring 200 m, men alligevel.

Jeg plejer at have minimum et lidt større strikketøj, som jeg ikke gider slæbe med i byen, plus et "rejsestrikketøj" og så måske et eller to andre arbejder i gang. Lige nu er det unødvendigt med rejsestrikketøjet, og ved et tilfælde har jeg fået afsluttet alt andet også.

Det sidste, jeg er blevet færdig med, er et par pulsvarmere i mit øjeblikkelige yndlingsmønster, som hedder Bibliogloves. Elizabeth McCarten har designet, og mønsteret ligger til fri afbenyttelse på Ravelry. Nogle af de første, jeg strikkede, var chokoladebrune:

Jeg er ret vild med Guernsey-mønsteret. Enkelt og samtidig iøjnefaldende.
De nyeste, der blev færdige i går, er i Skein Queen Selkino, som jeg købte på Hamborg Wollfest for 3½ år siden. Skønt at strikke med og med et lækkert resultat. Jeg tror ikke, de pulsvarmere kommer til at forlade min pulsvarmerskuffe, men de er ikke blevet fotograferet endnu.
Andre mindre ting, jeg har fået færdiggjort i år indtil nu:

En masse babystøvler. De er det ideelle rejsestrikketøj. Jeg kan opskriften udenad.
Tre babyveste, blandt andet denne i Permins Luna, 100% genbrugsuld.
Fem toppe/tunikaen/kjoler til babyer og små piger
Nogle klude, som også er gode som rejsestrikketøjer.
Jeg synes, dette 3D-mønster er sjovt, men det er ikke reversibelt, hvilket jeg ellers bedst kan lide.
Plus et par andre ting.

Hvad skal jeg så starte på? I hvert fald den cardigan, jeg købte garn til i marts. Jeg har lavet strikkeprøve, og min strikkefasthed passer desværre ikke helt, men jeg er ikke så meget for at ændre på pindetykkelsen, for det strikkede ser bedst ud på de pinde, hvor strikkefastheden ikke passer. Så jeg skal nok til at regne.

Og måske nogle pulsvarmere i andre Guernsey-mønstre? Eller babycardigans i Guernsey? Eller noget af det, jeg allerede kender. Det ved jeg om et par timer.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Ikke at have et eller flere igangværende strikkearbejder tror jeg ikke er sket for mig, siden jeg lærte at strikke ... men jeg kan forstå, at det også kun drejer sig om en kortvarig tilstand fra din side.
Flot, at du er gået i garnminus; så må du gerne pudse glorien.

eKirsten sagde ...

Tak, det gør jeg så! Jeg kunne næsten også føle mit selvværd stige, især da jeg var inde på Skein Queens hjemmeside og kigge på deres lækre garner - uden at kontokortet kom ud af sit etui.