mandag den 13. januar 2020

Supersødt

Jeg synes, der i madlavningen er en tendens til, at alt, der skal være sødt, bliver sødere og sødere. Jeg tror, det er for at tækkes de unge, der åbenbart ikke kan få det sødt nok.

På Grød har de afskaffet min favorithavregrød, nemlig med skyr, æblekompot og granola. I stedet er standardgrøden nu med karamel, (søde) æbler og ristede mandler.


Det skal i sandhedens interesse siges, at man helt selv kan sammensætte sine toppinger, og jeg kan stadig få de tre toppinger, jeg er vant til - det er bare 5,- kr. dyrere.

Et andet eksempel er Emmerys hindbærsnitter. Indtil en gang sidste år var det de eneste hindbærsnitter, jeg brød mig om, fordi der kun var striber af glasur på og ingen krymmel.

Nu er Emmerys snitter blevet fuldstændig som alle andre bageres, nemlig med et tykt lag hvinende sød glasur. Dog er man blevet sparet for det lede krymmel, og der er - vist nok - kun noget frysetørret hindbær til pynt.

Nej, jeg har ikke investeret i den nye model, og det kommer jeg heller ikke til, men man får altid en lille smagsprøve til sin kaffe, og der har jeg en gang fået en bid hindbærsnitte. Så jeg har smagt den, og den er efter min mening ikke spiselig. Ærgerligt, at det går den vej!

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Det har jeg faktisk ikke tænkt over, men nu hvor du tvang mig til det, vil jeg give dig ret. Bl.a. fordi jeg/vi er først lige begyndt at spise grød om morgenen og derfor har set set på forskellige muligheder - og har i høj grad studset over, at der er flere opskrifter med karamel ... hvor blev lige det sunde i grøden af her?

A + K = ♥ sagde ...

Jeg er mere til peanutbutter end karamel på grøden hvertfald :D