tirsdag den 26. november 2019

Vores strik på marked

Søndag morgen. Vi er ved at gøre klar til endnu en dag på markedet.

Årets julemarked i Elværket er overstået - og vel overstået!

Vi var i år med både lørdag og søndag, og ud over at det var rigtig hyggeligt, så var vi også godt tilfredse med salget.

Annetts Rudolf på vej ind i bilen
Jeg fik også selv købt lidt ind i nogle af markedets andre stande. Blandt andet har vi fået et nyt husdyr, Lille Rudolf. Hele lørdag så man folk vandre rundt med rudolfer under armen, det så bare så sødt og sjovt ud.

Annett kom på besøg lørdag og forelskede sig straks i rudolferne, men desværre var alle de resterende reserverede. Der ville dog komme nogle flere med søndag, så jeg blev bemyndiget til at købe én i passende størrelse.

Der var 7 nye rudolfer med, og inden markedet var rigtigt åbent var de tre første solgt. Blandt andet en til Annett. Den allermindste var der endnu, og jeg syntes, den sagde til mig, at den gerne ville med os hjem. Efter 10 minutters betænkningstid hentede jeg Lille Rudolf, og lige nu står Annetts og vores og hygger sig sammen hos os. Der blev vist nok solgt mellem 60 og 70 rudolfer, i øvrigt til sælgernes store overraskelse.

Da jeg lavede mit strikkeregnskab i morges havde jeg i årets løb solgt for mere, end jeg har investeret i nyt garn. Det fine grønne tal er dog allerede blevet forvandlet til rødt igen. Jeg må nu gerne strikke nye babykjoler, babyveste og babystøvler, og især vestene havde jeg ikke garn til i lageret. Det har jeg nu!

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Tillykke med både det fine salg og den søde Rudolf. Sådan en købte jeg for to år siden og er meget glad for ham.
Det er flot, at du kan sælge så meget, synes jeg - og det var i øvrigt nogle ret fede omgivelser at have en stand i :-)