torsdag den 4. april 2019

Morgenmad i byen


Der er mange ting, jeg i hele mit liv aldrig har smagt, men French Toast kan nu slettes af listen.

Sådan én fik jeg nemlig, da vi i mandags fik morgenmad på Hotel Comwell her i Århus. Det er åbenbart blevet helt normalt, at hotellerne har en eller flere kokke parat til at tilberede ens morgenæg, pandekager med mere. Jeg gjorde godt nok store øjne, da jeg så det første gang, men nu har jeg oplevet det adskillige gange og opfatter det helt nonchalant nærmest som en selvfølgelighed.

Og lækkert er det at få en omelet med svampe lige fra panden. Den franske toast var såmænd også delikat, men det er nu ikke noget, jeg bliver afhængig af. Engang kunne man også få nykogt havregrød, men den er blevet taget af menuen. Der var nok ikke så mange aftagere, og den var heller ikke så god som vores hjemlige havregrød - min normale morgenmad. Den er så også blevet beriget med diverse andre kornsorter, chiafrø og tørret frugt.

Noget, jeg sætter stor pris på, når jeg får hotelmorgenmad er færdigrørt Bircher müsli. Altså helt færdigblandet med mælkeprodukt, frugt und alles. Comwell har også færdigblandet müsli, men man skal selv tilsætte frugten, og det bliver ikke helt det samme, når korn og frø ikke har trukket i frugtsaften. På Hotel Ellington i Berlin var deres version helt formidabel, og næste gang jeg tager til Berlin, tror jeg, jeg skal spise morgenmad på Ellington bare for at få müslien.

3 kommentarer:

Ellen sagde ...

Åh, jeg elsker French toast - og det gør mit ene barnebarn også. Hvis jeg vil se stjerner i hans øjne, skal jeg bare tilbyde at lave sådan en til ham til morgenmad. Men vi spiser den med ahornsirup - sådan kan vi bedst lide den.

eKirsten sagde ...

Interessant. Er ahornsiruppen en erstatning for sukker & kanel, eller er begge dele der? Der er naturligvis ahornsirup på Comwells morgenbuffet, men jeg regnede med, den var til pandekagerne.

Berit sagde ...

Arme riddere er med kanelsukker, som ikke har noget som helst at gøre på French toast. French toast er krydret med vanilje i æggemassen og serveres med en lille klat smør og rigelige mængder ahornsirup - og så er det en gudespise!