mandag den 3. juli 2017

Bedste klude indtil nu


De nyeste klude, jeg har lavet, er også dem, der er bedst i brug. De suger fint og er dejligt bløde.

Garnet er 50% bambus, 50% bomuld. Bomulden skulle lige være økologisk, så havde det været helt perfekt. Nå, det finder jeg måske på et eller andet tidspunkt. I hvert fald er bambus ret miljøvenligt.

Mit garn blev købt på Saltum festivalen hos Frk Fine. Tre nøgler af 50 g var lige præcis nok til fire klude. Strukturmønsteret er af Bitta Mikkelborg, som kalder det White Birch. Det ligger gratis på Ravelry, og i Gitte Gades Strikkede Klude fra A til Ø er der et mønster, der ligner meget. Der mangler bare retrillerne mellem hvert rib-modul. Mønsteret giver en god struktur til kludene og er ekstremt let at strikke.

På banderolen anbefales at strikke med pinde nr. 4-5, men jeg har strikket på nr. 3, og det passer til kludene, synes jeg.

3 kommentarer:

Ellen sagde ...

Umiddelbart ville jeg have troet, at ren bomuld ville være det bedste til klarklude, men jeg kender en, der sværger til en blanding af bomuld og hør, så jeg har været forkert på den.
Godt at vide, at man kan bruge blandingsgarner.

Mosekonen sagde ...

Dine klude ser lækre ud og tak for tippet om hør/bomuld. Det må jeg prøve, engang i fremtiden, når den økologiske bomuldsgarn slipper op.

eKirsten sagde ...

Jeg har også klude i hør/bomuld og synes også, de er gode.