torsdag den 9. marts 2017

Alternativ fødselsdag

Dorthe havde fødselsdag for nogle dage siden. Da jeg spurgte, hvordan hun gerne ville fejre den, sagde hun efter lidt betænkningstid, at hun gerne ville i Ikea. Jaså!

Jeg ved godt, at nogle elsker at komme i Ikea. Efter sigende fejrer en del også deres fødselsdag der. Jeg er vist nok lidt svær at lokke med. Jeg synes, man vader rundt i timevis uden rigtig at kunne finde det, man har brug for, og i stedet kommer man hjem med ting og sager, som man synes, man måske godt kunne bruge, men som man lige så godt kunne undvære.

Men selvfølgelig skulle vi i Ikea på fødselsdagen, og jeg vidste jo også godt, at vi begge har brug for nye kommoder. Det blev nu heller ikke så slemt.



Dorthe fik sin kommode, og vi købte overhovedet ikke noget overflødigt. Jeg overvejer stadig, så vi skal af sted igen.

Der er da også muntre indslag i varehuset. Dette kom vi forbi, da vi så på badeværelsesskabe.

På Steno Museet var der engang en udstilling med hygiejnens historie eller noget i den retning.
Der var bl.a. udstillet et wc, og Dorthe og hendes nevø var ret forgrinte, da en ikke så stor dreng benyttede det til formålet.

Vi fik naturligvis fødselsdagsmiddag formedelst en billig penge, og kødbollerne (det skulle være 100% Ikea!) smagte såmænd meget godt og levnede plads til kage, så jeg fik et stykke Dajm-tærte, som jeg elsker. Det vil jeg hellere have end de fleste kager fra rigtige bagere og i hvert fald hellere end både kagemand og fødselsdagslagkage.

Jeg har i tidens løb i Ikea købt en del tøjdyr til børneafdelingen på det bibliotek, hvor jeg arbejdede. De har stadig tøjdyr, men ikke helt så mange og helt så søde og sjove, synes jeg. Den glade hund kunne jeg nu godt lide.

Se, det var en rigtig og anderledes fødselsdag!

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Det ville også komme en del bag på mig, hvis nogen skulle udtrykke ønske om et Ikeabesøg i fødselsdagsgave :-)
Men bare det ikke er for tit (som i højst én gang årligt) og uden for 'myldretiderne', så kan jeg faktisk godt lide at komme i Ikea og bruge en masse tid og en masse penge - for ja, der opstår gerne en del behov undervejs!

eKirsten sagde ...

Enig. Én gang om året er fint nok, og vinterferien skal undgås.