fredag den 30. september 2016

Endnu en strikket klud


Jeg har kreeret endnu en klud, som jeg har kaldt Hideaway Lucky - opkaldt efter katten Lucky, som jeg passede i sommer. Hun havde mange snedige gemmesteder, deraf navnet.

Opskriften på dansk eller engelsk finder du her.

Disse to klude er strikket i Alba - 100% bomuld - fra BC Garn, men det er et dårligt valg. Strik i Alba bliver vældig pænt, og jeg ville ikke tøve med at anvende det til tøj, men ikke til klude. Sugeevnen er simpelthen for dårlig.

I bomuld har jeg udover Alba afprøvet Grønhøj Garns Blød bomuld nr. 8, Mayflowers Cotton nr. 8 og Mayflowers økologiske Cotton 8/4. Alle disse er udmærkede, men den økologiske er en anelse bedre end de andre.

Desuden har jeg strikket i hør, nemlig i Allino fra BC garn, og det er nok den, vi allerbedst kan lide.

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Tak - opskriften er 'neglet'.
Og tak for garntip. Jeg er nu ganske tilfreds med brugsens portugisiske bomuld - især når det er på tilbud til halv pris ;-)
Garnudsalgs økologiske bomuld er også glimrende, men jeg tror, jeg skal have afprøvet hør ... har lige en rest liggende ...

eKirsten sagde ...

Jeg skal have både Garnudsalgs og Brugsens afprøvet ved lejlighed. Så er der også en undskyldning for at strikke flere klude - jeg er ellers ved at have nok til et stykke tid.