søndag den 14. juni 2015

WWkip

I går var det WWkip - World Wide Knit in Public Day - eller på dansk Verdensomspændende strik i det offentlige-dag.

Vi har ikke været med før, men i år strikkede vi sammen med en snes andre strikkeglade kvinder - deriblandt Annett - i caféen på Jorn Museet i Silkeborg.

Det blev en hyggelig eftermiddag. En let frokost, gang i pindene og snakken og kaffe ad libitum.

Det var rart at strikke sammen med andre igen. Den nyligt afholdte store strikkecafé i forbindelse med Garnstafetten i Århus kunne vi desværre ikke komme til, og vi savner strikkecaféerne med emne, som tidligere blev afholdt i Fandango. I går fandt vi ud af, at der somme tider er nogle i Silkeborg hos GadeStrik.


Jeg havde selv lige slået op til en pigekjole, som Dorthe har købt som kit, men som skal strikkes på tynde pinde. Det kan Dorthe i modsætning til mig ikke lide, så jeg har overtaget den. I sidste øjeblik havde jeg dog kylet mit sjal, der næsten er færdigt, i tasken, og det blev det, jeg strikkede på. På det ikke særlig spændende billede ligger det på min plads ved den røde pil.

Måske skal jeg alligevel have pillet det sidste op, for farvefordelingen er ikke blevet helt, som jeg ville have den - lidt afhængig af hvor stort sjalet skal være. Jeg skal vist til at måle det op nu...

Ingen kommentarer: