fredag den 17. oktober 2014

Citater om katte #28

I ethvert hus fuldt af tæpper, hylder, puder, stole og vindueskarme vil hver eneste kat uvægerligt slå sig ned lige præcis på det papir, man netop er i gang med.
Dominic Courcel


Jeg har i flere uger ikke kunnet få bladret i min vægkalender, fordi jeg ville have dette citat med i citatsamlingen.

Problemet var at finde et billede. Jeg ved, at jeg har adskillige fotos af vores egne katte siddende eller liggende på dagens avis - men hvor? Måske skulle jeg alligevel have givet alle mine billeder søgeord, men det har jeg altså ikke.

Jeg har grebet til nødløsningen: At bruge et billede, der tidligere har været på bloggen. Det er ellers imod mine principper, og så er det endda anden gang i år. Jeg kunne selvfølgelig også have taget et nyt billede, men nu bliver det på denne måde.

For resten har jeg ikke den kalender med kattecitater, jeg har haft de sidste par år. "Weisheit der Katzen" hed den. Så vidt jeg kunne finde ud af, udkom den ikke i 2014, så også her måtte jeg ty til en nødløsning. Nødløsningen hedder "Der literarische Katzenkalender", og den er ikke helt så god som den anden, men den går an.

1 kommentar:

Den gamle krage sagde ...

Katte <3 <3 <3
Skønt citat!