torsdag den 11. april 2013

Snedronningen i grønt

Dette er ikke, som overskriften kunne antyde, et indlæg om foråret, der vist nu for alvor er på vej, selv om man ikke kan se det lige i dag.

Næ, jeg har såmænd bare strikket endnu en top eller kjole til en ca. 1-årig efter Marianne Isagers fine opskrift, som hun kalder Snedronningen.

Denne gang i Semilla Fino i en støvet grå-grønturkis farve, som jeg selv synes passer rigtig godt til modellen.

Marianne Isagers model er gennemknappet, men det har jeg ligesom i min første Snedronning ændret. Jeg kan godt lide knapper, men der kan også blive for mange efter min mening. Desuden ændrede jeg på ærmerne, så de blev mere jævnt skrånende.

Den grønne Snedronning er gået i gavekassen. Desuden har jeg sat den til salg sammen med andet strik fra selvsamme gavekasse - se fanebladet "Strik til salg" øverst.

Jeg gør mig nu ingen større forhåbninger om, at jeg kan sælge noget. Gud og hvermand strikker jo nu om dage, og det gælder i hvert fald med stor sandsynlighed langt størsteparten af den i øvrigt ikke særligt talrige skare, der kigger min blog. "Butikken" skal dog lige have en chance.

Ingen kommentarer: