onsdag den 20. februar 2013

En blå papegøje

Jeg er blevet færdig med en strikket trøje til mig selv. Her er den forfra:

Blue Parrot


 og skråt bagfra:


Garnet er Colinette Prism, 70% uld og 30% bomuld i farven Blue Parrot.

Jeg købte det meste på ophørsudsalg i Garngalleriet i Ry - alt hvad der var tilbage, men da jeg begyndte at strikke trøjen, blev jeg hurtigt bekymret for, om der nu også var nok. Det gør jeg næsten altid.

Ergo købte jeg noget mere direkte hos Colinette i Wales. Jeg fik et trackingnummer, og da jeg et par dage efter bestillingen kiggede efter, hvordan det gik med mit garn, stod der, at de var ved at farve det til mig. Charmerende, syntes jeg. Der gik i øvrigt ikke mange dage, inden garnet var i hus.

Garnet er altså håndfarvet, og de enkelte bundter var bestemt ikke ens, heller ikke de første, selv om de havde samme indfarvningsnummer. De nye adskilte sig endnu mere. Derfor strikkede jeg med 3 nøgler ad gangen, 3-4 pinde med hvert nøgle, inden jeg skiftede til et andet, og jeg synes, det er lykkedes. Man kan ikke se på trøjen, at garnet så så forskelligt ud.

Denne gang var der grund til min bekymring, for jeg brugte 50 g garn mere, end jeg først havde. Nu er der selvfølgelig en rest, som jeg skal finde ud af, hvad jeg vil bruge til, men jeg tror, det bliver et tørklæde eller et halsrør.

Modellen er denne. Jeg lavede lidt om på kanterne på ærmerne. Der stod i opskriften, at de ville rulle, og det syntes jeg, jeg lige så godt med det samme - altså under strikningen - kunne gøre noget ved, så jeg strikkede de yderste masker af ærmerne i en slags rib i stedet for bare at strikke i glat helt ud til kanten. Desuden lavede jeg 3 knaphuller og syede knapper i, men ellers fulgte jeg vist opskriften.

I det hele taget får jeg færdiggjort diverse strik i denne tid, så nu skal jeg snart have nyt på pindene.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Kirsten.
Hvor er den super flot. Og farven wauuu.
Kh. Rie