søndag den 17. juni 2012

Strikkefestival

Denne strikkede gratie viste vej i Lunden i Silkeborg
Fra torsdag til søndag har der været strikkefestival under overskriften Grib Garnet i Silkeborg. Dejligt tæt på - alligevel var det begrænset, hvor meget jeg nåede at være med.

Der var ellers et stort og spændende program, og jeg synes, folkene bag festivalen har været meget opfindsomme. Kunne sagtens have været i Silkeborg flere dage.

Jeg måtte nøjes med torsdag eftermiddag plus i dag.

Torsdag var jeg til en af de mange workshops. Min hed "Fri strik i snævre rammer". Jeg lærte nogle nye teknikker, men de 3 timer workshoppen varede, var for kort tid.

Til gengæld var det en appelsin i turbanen, at workshoppen fandt sted på kunstcentret Silkeborg Bad, hvor der var hele tre gode udstillinger, som jeg nåede at kigge lidt på inden workshoppen. Godt nok havde jeg heller ikke tilstrækkeligt med tid til det, men jeg kan nå at vende tilbage, for alle tre udstillinger varer det meste af sommeren.

Her i første omgang brugte jeg mest tid på Steen Larsens supernaturalistiske billeder i udstillingen Road. Dem kunne jeg godt lide.

Et af Steen Larsens stemningsfulde motorvejsbilleder



Netmaskernes udstilling Fra dronning til femme fatale så jeg overfladisk, og Artapestry 3 med moderne billedvævninger så jeg nærmest kun ud ad øjenkrogen, da jeg gik igennem. For resten var der endnu en udstilling, som jeg slet ikke så, i en af de andre bygninger. Jeg bliver helt sikkert nødt til at vende tilbage i løbet af sommeren.

I dag besøgte jeg sammen med Dorthe og Annett nogle af de mange boder, inden vi tog til STRIKKE-BANKO. Almindeligt banko, men med fine - mest strikke- og hæklerelaterede præmier.



Øv, desværre vandt vi ikke noget, så vi blev nødt til at trøstespise bagefter.

Det var der rig lejlighed til, for der var nemlig stor kagebuffet. Jeg fik ikke nogen billeder af den, inden den blev plyndret - jeg skulle jo passe mine bankoplader - men på Madam Munchs blog er der flere billeder af det overdådige kagebord..

Både spilleplader og kaffekop er klar

Ingen kommentarer: