torsdag den 16. juni 2011

Multitasking

"Kvinder kan multitaske, det kan mænd ikke", sagde man for nogle år siden. Det har man vist nok fundet ud af ikke er helt korrekt.

Jeg er i hvert fald ikke specielt god til det. Da jeg strikkede trøjen på fotoet i to garnkvaliteter, skulle jeg skifte til pinde i en anden tykkelse, når jeg skiftede garn. Det gik det ikke så godt med. Temmelig mange gange kom jeg først i tanke om, at jeg ikke havde skiftet pinde, når jeg var midt i eller færdig med næste stribe.

Det er den første trøje, jeg har strikket til mig selv i årevis. Jeg fandt modellen i - af alle steder - Alt om håndarbejdes Strikkemagasin. Et blad jeg altid kigger på mit arbejde, men det er meget sjældent, jeg synes, der er noget, jeg kunne tænke mig at strikke.

Jeg kunne imidlertid godt lide den afslappede stil i denne, og så er den strikket i dels ren bomuld, dels en bomuldsblanding, så der er ikke nogen risiko for, at den kradser. Jeg strikkede nøjagtigt efter opskriften og med de garnkvaliteter, der blev foreslået - dog i en anden farve. Det skulle forestille at være en model, der var let at strikke, og det var det også i den forstand, at det næsten udelukkende er glatstrikning, men de to meget forskellige garntykkelser egner sig nu ikke for nybegyndere udi strikkekunsten, synes jeg.

Det går rimelig godt fremad med den jakke, som skal være en test på, om jeg kan gå i nutidens uldkvaliteter, men faktisk har jeg købt en masse spændende bomuld, hvor jeg bare skal finde ud af, hvilke modeller, jeg vil strikke. Jeg må hellere bestemme mig for, at jakken skal være færdig først.

Ingen kommentarer: