tirsdag den 1. september 2009

Den sidste sommerdag?

Mon det blev den sidste dag i år, hvor vi kunne spise morgenmad i haven?

Det er altid lidt vemodigt, når sommeren er forbi, synes jeg. Efteråret er ikke min yndlingsårstid, og den eneste grund er vist, at der er så lang tid til sommeren er tilbage.

Den vemodige stemning forstærkes af, at vi begyndte på arbejde igen i går. Som altid synes vi, at ferien skulle have varet meget længere. Der var over 140 mails i min postbox- ALLE SAMMEN KEDELIGE!!! - suk...

Haven er heller ikke, hvad den har været, men den syriske rose er stadig dejlig.

Da vi tog til Berlin, var den lige begyndt at blomstre, og vi var bange for, at den ville være færdig, når vi kom hjem, men der er stadig masser af blomster.

Jeg benyttede den lune dag til at klippe nogle af de afblomstrede lavendelstængler af. Det var et yderst velduftende arbejde!
Jeg lader nogle af stænglerne stå et stykke tid endnu netop for duftens skyld.

Jeg elsker lavendler, og de får adskillige friheder i haven, selv om de har et helt bed for sig selv. Men hvis de fik lov, ville de gro overalt mellem fliserne, og der sætter vi grænsen, så nu har jeg forsøgt at begrænse deres virkelyst. På billedet kan man - hvis man ser godt efter - se en masse frø, der er parat til at finde en smule jord at spire i - vi skal ud med kosten også.

Ingen kommentarer: