fredag den 24. oktober 2008

Symfonikoncert


Vi var til vores anden symfonikoncert i denne sæson i går.

Programmet var kendt og ukendt musik mellem hinanden: Først Ravels Bolero, en af mine favoritter. I det hele taget er Ravel en af mine favorit-komponister.

Så en uropførelse af Ib Nørholms 11. symfoni Den følende blomst med Anne Margrethe Dahl som solist. Teksten har jeg kendt siden mine unge dage (jeg kunne nu ikke huske den!), men musikken var i sagens natur helt ny. Interessant, men jeg ved ikke rigtig, om jeg kunne lide det.

Og til slut Stravinskijs Petrusjka, som jeg rigtig godt kan lide. Jeg fik en vældig lyst til at se hele balletten.

Egentlig var der også lidt Carl Nielsen på programmet, men det blev vi af ukendte årsager snydt for.

Nu varer det lang tiden inden vores næste koncert - det vi helst vil høre, klumper sig fra februar og frem. Til gengæld starter operabio snart!

Ingen kommentarer: