tirsdag den 28. februar 2023

Skilteforvirring

For et par måneder siden åbnede en ny Netto, som faktisk er vores nærmeste dagligvarebutik. Vores nærmeste Netto lå indtil da et par kilometer væk, og der, hvor den nye butik ligger, var der indtil da heller ikke andre butikker.

Jeg handler der af og til, når jeg ikke skal have så meget, for så behøver jeg ikke have bilen med, men kan gå. På vejen kommer jeg forbi en del skilte om netop Netto. Det første ser sådan ud:


Øh, åbner??? De er godt nok i god tid med skiltet, hvis vi skal vente 10 måneder på Nettos lyksaligheder. Men ok, det drejer sig jo nok om den Netto, der allerede er åbnet - det er bare klodset skrevet.

Efter bare 100-200 meter dukker det næste skilt op på noget jord, der nu er en byggeplads, men som tidligere var et grønt område med træer og buske (det gælder for resten hele skilteskovsarealet):


"Din Netto er midlertidig lukket, fordi vi bygger om og laver en endnu bedre Netto til dig" står der på skiltet. Aha! Men den Netto, vi har, er kun et par måneder gammel. Kunne de ikke have lavet den "endnu bedre" med det samme. Og for resten er den aldeles ikke lukket.

Jeg går 100 meter mere og kommer til næste skilt:


Nå, det bliver ligefrem fremtidens Netto, vi får.

Efter endnu et par hundrede meter kommer jeg til den et par måneder gamle Netto. Den er altså i høj grad åben, men den ligner da vist de fleste andre Netto'er, så kan det virkelig være den, der er fremtidens Netto?


Eller hvad? Jeg tror, at alle skiltene drejer sig om netop denne Netto, men jeg er ærlig talt lidt i tvivl. Er den mon bare en midlertidig løsning for alle os, der før har haft lidt længere vej til den åbenbart yderst attraktive indkøbsmulighed? Næppe.

De, der laver skiltene, er tydeligvis ikke de skarpeste hjerner. Hvor ville det være dejligt med mere præcision. Og oprydning. Men én ros skal skiltene dog have: Der er vist ikke en eneste stavefejl.

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Hvis man oplever stavefejlsfri skilte, kan man nok ikke forlange ret meget mere 😀
Og "fremtidens Netto" - hvis man kan handle i butikken nu, er det ganske rigtigt noget sludder, men der sidder sikkert en smart marketingsmand og synes det var en god ide at skrive sådan ...