torsdag den 18. juni 2020

Smarte tingester

Jeg kan godt lide krukker i haven, men når vejret er, som det er nu, kræver de godt nok flittig vanding.

Nu har jeg imidlertid anskaffet nogle dimser, der - hvis de virker efter hensigten - kan gøre vandingsarbejdet lidt mere smidigt: Vandingsballoner.


Jeg har ikke haft kendskab til vandingsballoner før, men da jeg tilfældigt faldt over dem på nettet, vidste jeg straks, at de måtte prøves i mine krukker.

De er lavet af glas, er meget lette at fylde og at anbringe, og så ser de da også ok ud, synes jeg. Til alt held blå.


Jeg har ikke haft dem så lang tid, så jeg ved stadig ikke med sikkerhed, om de virker. Ifølge kassen skulle der være vand i til 10 dage, men jeg tror nu, at mine storkenæb er tørstigere end som så, og det kommer vel også an på, hvor mange balloner, man anbringer i hver krukke.

1 kommentar:

Ellen sagde ...

De er både søde og smukke, så alene derfor kunne jeg finde på at anskaffe mig nogle.
Jeg tror dog nok, at der skal rigtig mange til, hvis det skal virke ordentligt, men pyt med med det, når bare de pynter, og jeg har jo et glasflip for tiden :-)